19 december 2011

I skrivandets stund…

Nu sitter jag på tåget som glider hemåt mot nordligare trakter. Det ryktas om att det ska vara snö och minusgrader där, det känns lite som om man åker upp till Norrland. Ute skiner solen och det ligger faktiskt lite snörester utmed spåret, det ger en vink om att det faktiskt snart är jul. Jag har inte riktigt hängt med i år alltså, Julafton är på lördag! Det är inte alls långt kvar, men i Lund känns det som det skulle kunna vara en grå dag i slutet av oktober eller i november. Nu passerade jag lite småländska kuperade fält där det låg ett tunt lager med snö, och solen skiner rakt på mig. Härligt. Känns som vinter på riktigt nu, kändes nästan som man åkte förbi den sibiriska tundran. Så som jag kan föreställa mig den när det inte är så mycket snö utan mest är kallt. Jag har skrivit det förr men nu säger jag det igen, det finns något inspirerande med att sitta på ett tåg och skriva. Inte konstigt att J.K Rowling skrev en del av Harry Potter-böckerna på tåg. För visst var det väl så? Jag har för mig det i alla fall.. Egentligen borde jag skriva på mitt paper, men varför känns skriva här mer lockande? Hehe, jaja får väl ta tag i det så jag kan bli klar någongång. På återseende.

DSC_0029DSC_0031DSC_0032DSC_0033DSC_0034

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar