22 februari 2013

Vintervecka och bröllopsplanering

Skrivarvecka, eller arbete enligt individuell plan pågår för fullt. I helgen var Emma, jag och mina blivande svärföräldrar hos mamma och pappa i Ulricehamn och planerade bröllop. Svensönerna drogo ner till Skåne igen medan jag stannade kvar några dagar i vad jag skulle vilja kalla Sydsveriges vinterparadis. Jag passade på att åka längdskidor uppe vid golfbanan de tre dagarna jag var uppe. Mycket skönt och jobbigt och tillfredställande. Köpte skidorna förra året om någon minns, men fick inte chansen att åka så mycket med dem. Då hade jag även den här tejpvallen som sades skulle vara så bra, men som i alla fall för mig var värdelös. Iår testade jag att valla på egen hand och det gav mycket bättre resultat, fäste! Kanske inte världens bästa glid, men hellre fäste än bakåtglid.

Onsdag tidig kväll åkte jag nedåt igen efter att ha ätit en trevlig lunch med Uffe på Onsdagslunchen i Ulricehamn. Det har varit roligt att få hänga med sina vänner litegrann. I söndagskväll var det häng och fika hos Håkan och i tisdags hängde Uffe och jag hemma hos honom.  Nu sitter jag i Kristianstad och skriver detta, Emma sitter med sin Mac mittemot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar