28 juni 2010

Midsommar, Nyhem och Köttkullavolleyboll

Foto0281 En riktigt go helg har passerat. Tre kanondagar. Det började med Midsommarafton, sov ut lite, Farmor kom och hälsade på, vi åt midsommarmat, gick till ett mediokert midsommarfirande, gick hem igen, fikade och åt jordgubbstårta. Vid 18 gick jag till Håkan och grillade med lite “caféfolk” Det var trevligt. Sedan tittade vi på VM och när alla utom Håkan, Uffe, Linnéa och jag hade gått hem spelade vi Galenpanna i vilket jag gick ut som den segrande parten.

Foto0282
I lördags hade jag beslutsångest över dagen och hade inte lust att göra någonting. Som tur var bestämde jag mig för att hänga med Håkan, Uffe och Linnéa till Nyhem, dock var de redan påväg när jag ringde. Men de vände snällt och hämtade upp mig! Vilka kompisar! :)
På Nyhem blev det ungdomsmöte vid halv tre, rätt go musik där, sedan åt vi glass och chillade. Vi gick till rutan  och lade oss i gräset och solade lite, och spelade även lite volleyboll. Sedan vid 19 var det möte och pappa kom och hämtade hem mig, efter att vi varit där en 40 min. Behövde lägga mig tidigt eftersom vi skulle upp halv åtta på söndagen.

Foto0283 Igår, söndag hade vi en egen lite gudstjänst i Grönahög, anordnad av KU. Halv nio befann man sig något trött i Ghg och övade lite lovsånger och psalmer med KUs nya förmågor inom lovsångsledning. Blev en schyst gudstjänst. Efteråt fick man erbjudande om att stanna och spela beachvolley vid Köttkullasjön, något som man naturligtvis inte kunde motstå. Det blev en riktigt go söndag! Och det hade kunnat sluta där, men nej så var det inte. Väl hemma i Uhamn så gällde det att ladda om och åka iväg till Götet för att se IFK ta emot Kalmar FF i Svenska cupens åttondelsfinal. Det blev en rysare till match. Där Kalmar spelar ut IFK i första halvlek och leder med 1-3 vid halvleksvila. IFK kämpar sig tillbaka in i matchen och lyckas reducera 2-3 på en oerhört snygg frispark av Bjarnasson. Kort innan hade både IFK och Kalmar fått var sin utvisning. Med bara 10 s kvar av matchen lyckas sen Blåvitt med det som man aldrig hade vågat drömma om. De kvitterar!! Det blir förlängning, 28 min som IFK fullständigt dominerar. Med 2 min kvar innan straffar punkterar dock Kalmar IFK och vinner, trots sin enda chans på hela förlängningen…

För att sammanfatta så har det varit en helg fylld av många olika känslor, Glädje, optimist, hopp, sorg, livsnjutning, kärlek, hat och massa annat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar