8 juni 2011

Sluttampen

Sitter i skolan, nästnäst sista dagen någonsin. Det är rep inför den s.k. Trädgårdsfesten. Det går väl bättre än jag tänkt i alla fall. Men det ska bli skönt när det är över, också skönt att man har lite moraliskt stöd under repet.  Imornkväll ska jag ha ett mindre examenskalas med tårta. Det ska bli lite roligt faktiskt, får se om det blir någon som kan komma, de flesta har redan åkt hem.

I måndags till lika nationaldagen hade vi Henningspelen i Ulricehamn. Mamma och pappa var årets arrangörer. De bjöd på ett omväxlande och mycket bra Henningspel, som var baserat i skogen. Mer orkar jag inte berätta, mer än att jag lyckades ta hem segern i år och får därmed skriva mitt namn på flaggan! Senast jag tog hem segern var 2006 så det känns ju roligt att återigen kan titulera sig som Henningspelsmästare.

Nu ska vi återuppta repet tror jag. Återkommer.

 

kl. 16.19
Hemma. Grymt varmt och kvavt idag. Ska “blåsa” Manges dator snart, dvs installera om den. Sen är det lite att pyssla med.

1 kommentar:

  1. Hej! Nu är vi snart på väg till dig!Examensmiddag någonstans i Lund tänkte vi.Hoppas du läser detta. Har ju inte kunnat nå dig. I dessa mobilers tidevarv är det svårt att tänka som man gjorde förr, och din mobil ligger ju här!
    Kramar hemifrån

    SvaraRadera