4 augusti 2011

Sommaren..slut??

Det var ett litet tag sedan jag skrev. Det blir lättare så på sommaren, dels för att tja, det händer kanske inte lika mycket och dels för att alla rutiner tycks rubbas. På gott och ont. Sommaren har gått väldigt fort, som den alltid gör tror jag. Den är förvisso inte slut ännu men den där vemodskänslan börjar redan infinna sig. Kanske beror det på att vi ikväll hade sista Sommar-KU-gången för i år. Tänk att 40 personer samlas i lilla Grönahög! Så var det första gången, jag trodde efter erfarenhet av förra sommaren att det skulle minska ganska mycket allt eftersom folk åker på semester men vi har behållit en rätt hög siffra på antal närvarande. Mellan 20-30 st varje gång. Att jämföra med förra året då det var en tio stycken en gång. Fantastiskt

Igår spelade Håkan, Johannes, Samuel och jag “Äventyrskrocket” i trädgården. Ja alltså vi byggde en lite mer utmanande bana, väldigt roligt. T.ex. först hindret att skjuta bollen över den lilla gjutna dammen. Det andra hindret gick ut på att få bollen upp för en kanske 30-40 graders vinkel. Detta i kombination med lukten från grillen som sats igång, solen som sken och massa skratt måste absolut ses som den dagens, och om inte en av veckans höjdpunkter.  Nu ska jag gå till korgs. Imorgon ska Jonathan, Samuel och jag spela på en andakt på ett läger i Hjo.

IMG_7099

1 kommentar:

  1. Schyssta grejer! Det heter dock "kojs" Danneboy.

    SvaraRadera