12 november 2011

Åtta grabbars sällskap

DSC_0284Det är grabbhelg i helgen. Vi Lundabor tar emot Jon, Calle, Uffe och Håkan på besök. Igår firades Mattias 25årsdag i sällskapsrummet med tårta och tipspromenad. DSC_0281Vid elvatiden anlände gästerna från Ulricehamn och vid kanske kvart i tolv förtärde vi varma mackor i en mycket trevlig tillvaro. Idag har dagen inletts med en löprunda på kanske en 50 min, Calle, Mange, Uffe, Håkan och jag. Sedan åt vi brunch tillsammans i Tvåans tv-rum. Mycket mycket trevligt, livsnjutaren i mig njöt. Solen sken in, juicen satt fint, kaffet smakade förträffligt och gemenskapen var toppen. Idag har vi även hunnit med en promenad i det fina vädret, handling, tacosätande och diverse annat. Vi har ganska nyligen bastat och övriga grabbar är nu på Hemmakväll och hyr film och köper godis. Känner mig dock lite för sliten efter dagens löpning och promenad för att orka hänga på. Rätt skönt att bara ta det lugnt lite nu. DSC_0287DSC_0285

Håkan och Uffes ankomst började ganska dåligt. Jag tänkte skoja lite med dem och gömde mig således bakom ett hörn för att hoppa fram och skrämmas. Det jag inte riktigt räknade med var att Håkan hade sin dyrbara mobiltelefon i handen, som han i skrämseln tappade rakt i stengolvet. Kras sa displayen. Ack och ve, men det löser sig på ett eller annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar