28 november 2011

Stormen Berit, Pynt och Domkyrkoforum.

Det är måndag igen och idag har solen skinit, efter gårdagens stormande. Helgen som gick var väldigt skön och avslappnad. Jag gick på stan och utförde lite ärende, bl.a. köpte en hyacint och granris till vår balkong. Passade även på att kolla in det nybyggda “Domkyrkoforum”. Hiskelig byggnad. Både invändigt som utvändigt. Jag ifrågasätter också behovet av en sådan byggnad, men det har kanske inte jag någon större koll på. Man kan fråga sig varför man bygger fler byggnader när det sägs att kyrkan har för många och är “fattig”. Satsa pengarna på missionen istället, tycker jag. : )
Vid midnatt till 1:a advent pyntade vi på sydsidan av Gökboet vår lilla del, det var roligt. Kom hit om du vill se. Kanske jag lägger upp en bild.

Tack förresten för responsen och de uppmuntrande kommentarerna senast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar