10 oktober 2010

101010

Söndagen den 10/10/10 är det idag, och alltså ettorna och nollornas dag. Alltså datorns dag, så varför inte spendera lika mycket tid framför datorn som vanligt? Eller mindre kanske vore lämpligare??

Igår var jag med på Gemenskapshelgen vi hade med CredoLund, det var väldigt stärkande och uppbyggligt och slutade med en mycket bra dag, trots bristande motivation i början av dagen. Att det har varit strålande helt fantastiskt väder i helgen kan man väl heller inte klaga på, snarar på att man inte kunnat njuta så mycket av det.

Idag var jag i Malmö och Betaniakyrkan och sjöng med GospelCompany några sånger på gudstjänsten. Sedan var det övning. Hemma igen vid 16. Sov en 20 min, surfade, lånade ut pengar till en behövande i  Tajikistan http://www.kiva.org/lend/236708  Ett fantastiskt sätt att hjälpa människor i nöd måste jag säga, utan att för den saken skulle ta ifrån dem deras värdighet eller drivkrafter. Istället uppmuntrar man personer att utvecklas och expandera vad än deras profession är. Ett starkt tips måste jag säga! Detta microbanks-tips är bl.a. något av vad jag fått med mig från Credohelgen.

Imorgon börjar en ny vecka och det är dags för mig att ta tag i praktikplats-sökandet och förhoppningsvis komma fram till en lösning. Det är trots allt bara två veckor kvar nu…

God afton.

1 kommentar:

  1. Trevligt om din dag denna historiska ett/noll-dag. Vi (mor och jag, Tobias o Karoline samt farmor) har firat Tacksägelsedagen med Johannebergskyrkans 70-årsjubileum och sedan en trevlig eftermiddag tillsammans. Farmor var med på invigningen av kyrkan - då var hon 12 år. Häftigt!

    SvaraRadera