13 december 2010

Sankta Lucia….

Foto0394   Imorse väcktes jag av vacker luciasång, konstigt, eftersom vi på Akuten icke har en sådan tradition. Men det var hos Sperran, rakt ovanför mig, som det lussades för och som jag fick ta del av :) Småhärligt ändå, vaknade tio min innan mitt alarm så det var ju rätt perfekt också. Sedan blev det frukost framför Lucia på tv, mysigt. Dock, en fråga kom för oss i tv-soffan, var det verkligen live?? Eller brukar det inte vara det?
Dagen har spenderats med lussetåg i skolan av diverse elever, sedan Bridge-spelande fram till 13 då jag åkte hem, förtärde en enkel måltid, lade mig på sängen och sov två timmar och sen har jag suttit vid datorn en dryga timma. Nu blir snart dags att äta nåt igen, lustigt.

Imorn är det julfest här på Akuten så jag måste laga eller på något sätt se till att det finns potatisgratäng. Har inte orkat ta tag i uppgiften, är för trött. Blev lite sent igår då det var efterhäng på Gökboet efter julkonserten. Mycket trevligt och roligt förresten.

Sista vecka för den här terminen, det går med en hastighet av ett snälltåg och snart har två år gått. Märkligt men lite skönt att sluta på Hvilan. Till hösten blir det andra bananer, vilka, det får vi se…

Foto0393

Foto0392

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar