17 december 2010

Snökaoset och underbar julkonsert i Malmö

Foto0395 
Sista veckan för terminen har gått mot sitt slut. I skolan har tiden tillbringats med att spela Bridge. Ett avancerat kortspel, men ganska så roligt.

Foto0396 Foto0397 Foto0398

Foto0399
Igår var Annika och Henning och jag på IKEA och handlade, mycket trevligt, att maten (potatis och köttbullar) och fikat (Kanelbulle och kaffe) bara gick på 21 kr var ju inte heller så dumt :)

 Foto0400
Efter att ha hunnit hem och vända begav jag mig sedan tillbaka till Malmö för att gå på julkonsert med Samuel Ljungblahd och Bodekull Gospel & Jazz Orchestra. Helt fantastisk konsert! Dock började det inte så bra, då jag stått och väntat på en stadsbuss i över 30 min, frågade jag tillslut en man om vägbeskrivning till kyrkan där konserten var, manne var lite tveksam och frågade i sin tur en man som kom passerandes förbi. Denne man svarar något i stil med, “Tror du jag bryr mig om vad *svordom* torg ligger eller?” Vilket får tillföljd att den förste mannen replikerar tillbaka något ovänligt, varav den andre mannen svarar “Du behöver ju inte vara ovänlig heller” Konversationen försätter i samma ovänliga anda, tills mannen hoppar på en buss. Haha, något absurt i detta mitt annars något förtvivlade och uppgivna tillstånd. Mannen som kom förbi var tydligen känd för att sitta på de lokala pubarna och dricka, och man kände att han var alkoholiserad, vilket förklarar hans något ändå oväntade beteende. Efter denna incident gick jag enligt vägbeskrivning, chansade lite och kom så småningom rätt. En halvtimme försenad kommer jag in, helt snöig och sur, och möts av Samuel Ljungblahds värmande blick och orden från Amazing Grace. (Minns inte vilka, men passande vore ju, “I once was lost, but now I’m found”. Hittade mina vänner och slog mig ned och totalt smälte, all ilska, irritation och bitterhet bara rann av och ersattes av glädje. :)

Foto0402 
Sedan bar det av hemåt igen via den nybyggda Citytunneln, och Triangelns station.

Nu blir det att packa, städa, gå på studentfirande och sedan imorgon bitti bege sig hemåt till nordligare trakter för jullov. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar