4 juli 2010

Fotbolls-VM under ett äppelträd

Foto0289

SOMMAR!!! Visst är det underbart! Med 30,6 grader ute kan det inte bli mer sommar. Igår åkte Mamma, Pappa, Samme och jag till Alnäset och badade, det var riktigt riktigt najs! Det var väldigt längesen jag var där, och platsen är fylld av mycket minnen, många lekar och sommrar har utspelats sig där. Många sjöslag har utspelats, hamnstäder spirat och fallit, borgar och slott rest sig och stolta folk rest sig upp vid Åsundens kust. Platsen är fylld av historia, där har Magárina frodats sida vid sida med sin bundsförvant Marrmeland och tillsammans har de utkämpat blodiga slag mot fiender som Brunoland och andra mörka makter.

Efter badet åkte vi hem och åt middag, tog det chill och tittade på Kvartsfinalen i VM mellan Argentina och Tyskland under ett äppelträd i vår trädgård. Det var härligt! Tyvärr förlorade ju Argentina, men bara att ligga ute i det fria, äta en glass och titta på VM var tröst nog.

Foto0294 Halv sex kom Mange. Vi åt jordgubbar och glass, tjötade och hade det gott. Sedan såg vi på Paraguay och Spanien. Straffdramatik kan man säga, fast under ordinarie tid. 

Foto0291 Foto0292 Foto0293Idag har vi varit på mingudstjänst i stadsparken, sedan åkte vi alla ner till skottek, spelade beachvolley (Mangan och jag vann! Med 2-1 i set, och slutresultatet 16-14), badat, solat, fikat, chillat och pratat och haft det gott.

Sen åkte vi hem och åt god söndagmiddag, Mange och jag kollade lite efter ev. resmål till hösten. Portugal vore gött! Sedan spelade vi krocket, en mycket frin runda, och jag lyckades komma ikapp Jonte som ledde stort men han lyckades till slut knocka mig och vinna.

Nu har jag bara en vecka kvar på sommarjobbet och sedan bär det av till Taizé. Hoppas det blir bra, just nu känner jag inte för att åka iväg någonstans utan bara softa, men det blir nog bra. Skönt att slippa jobba snart i alla fall : )

Ha en god vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar