19 juli 2010

Taizé 10

Då var man tillbaka från Taizé. En aning medtagen sitter jag nu här vid datorn igen. Imorgon börjar Credo och U-oas sommarläger, och jag sitter och funderar på om jag ska åka dit ikväll eller imornbitti..

I alla fall.. Taize 10..

Det hela började med att mamma påminde mig om passet två dagar innan vi skulle åka. Passet hade jag naturligtvis glömt nere i Lund. Panik. Efter diverse misslyckade försök att få någon att hämta upp det i mitt rum och åka med det till Helsingborg, beslöt jag att själv åka ned, dagen innan.

Efter tågresa från Borås kom jag till första stoppet.

VarbergFoto0296Foto0297

Här hann jag att promenera lite i Sociteten där det bjöds på jazz och lite av folkfest. Sedan satte jag mig vid Barnens badplats och njöt av solen, när det sedan blev dags att börja röra sig mot stationen igen. Foto0298 Foto0299

Kl 22 kom jag till Lund, det var varmt och skönt i luften och folk ute på de olika restauranterna. Mysigt. Också lite småhärligt att komma hem till sitt lilla rum. Dagen efter sov jag ut, gick en bönepromenad runtkring Nilstorp, avslutade den med att köpa svenska jordgubbar för 20kr/l. Satt och drack kaffe, åt jordgubbar och njöt i fulla drag. Efter en snabbt intagen lunch blev det dags att gå till tåget och bege sig till Helsingborg. En mycket angenäm stund i Lund blev det, med tid att slappna av lite från jobbet och ställa om sig för en vecka i Taizé.

HelsingborgFoto0301

I Helsingborg promenerade jag runt lite för att sedan sätta mig i stadsparken, under ett träd i skuggan. I Solen var det alldeles för varmt! Sedan läste jag Sagan om ringen och åt jordgubbar och väntade på Delfinbussen att hämta upp mig. Även här en hel del njutning.

Foto0303

Äntligen i bussen åkte vi sedan i 22 timmar ner till Burgundy i Frankrike.

Foto0304 Foto0305

Veckan har varit kanon, massa glada trevliga människor, roliga lekar, goda bönestunder, härliga vandringar, massa baguetter, massa goa skratt, massa roligt flum, djupa samtal, kaffe och mars nere vid Ojak, gruppsamtal, VM-yra, holländare, högljudda spanjorer, litauiska rumskamrater, unospel med färgerna på olika språk, Grön, gelb, red och Meelina. En hel del amerikaner, engelsmän, polacker, men framför allt tyskar. Sammanlagt hela 50 olika nationaliteter med en 3000 deltagare.

Foto0306 Foto0307 Foto0308

Här leker vi Lasse går i ringen med Pernilla och min grupp. Det gick bra och var uppskattat.

Foto0309

Nu orkar jag inte skriva något mer, imorn bitti ämnar jag som sagt dra till Borås på u-oas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar