13 januari 2011

“Folkistrött”, Saxofonlir och kaffe

Ja, äntligen en bra dag. Idag har hittills varit just det, om man räknar bort tiden i skolan som var ganska så mycket bortkastad tid. Det slutade med att jag drog hem en timme och tjugo minuter tidigare, för att jag inte hade något att göra. Läraren hade fullt upp med enskilda samtal med klasskamraterna. Vi andra som hade gjort det vi blivit kommenderade att göra skulle blott vänta ut hela den här tiden. Blotta tanken gav mig kryp i fingrarna så jag åkte hem och övade saxofon i en och halv timme istället, mycket bättre investerad tid! Väldigt roligt att komma igång med det igen, har legat nere hela julen tyvärr, har känt lite ångest över det de senaste dagarna. Hoppas jag kan lära mig så mycket som möjligt nu så att inte nästa lektion bara är en “waist of time”.

Men för att gå tillbaka till skolan så känns det otroligt skönt att den är över till sommaren, det har varit en hel del kul, men väldigt mycket frustration över den låga nivån på undervisningen. Förhoppningsvis blir det något mer utmanande som händer till hösten, vad det blir det får vi se, har lite olika alternativ.

Sedan har jag även tillbringat lite tid på Gökboet, drack en skvätt kaffe med LG och Mange och sen tittade på lite Simpsons på TV. Nu har jag läst lite i Bibeln, vilket är gott att göra när man väl tar sig tiden.

Ikväll blir det Handbolls-VM och Sveriges första match! Jag tänkte göra en kladdkaka, får se om jag hittar något bra recept. Sverige möter visserligen Chile, så det lär ju inte bli någon spännande match, men premiärmatchen måste ändå firas tycker jag allt!

Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar