27 januari 2011

Solen, fika och gemenskap

Idag har det varit strålande solsken, helt fantastiskt. Att jag helt oväntat fick sluta kvart i tolv gjorde ju inte saker sämre heller. Dagen har tillbringats med en timmes lång promenad i det fina vädret, städning, bibelläsning, fika med avslappnande jazz i bakgrunden och läsande av Bo Giertzs Stengrunden. En mycket angenäm eftermiddag. Nu ikväll har jag haft bönegrupp här på mitt rum. Väldigt gott att få ha vänner att dela den kristna vandringen med. Att få be och lovsjunga tillsammans.

Imorgon har jag sovmorgon och endast en lektion, rätt skönt. Halv åtta ska Mange, LG och jag äta frukost tillsammans uppe på Gökboet (Korridor här på Laurentiistiftelsen), trevligt initiativ.

På återseende.

Några ord på vägen.Matt 6:31-33

Gör er därför inte bekymmer och fråga inte: Vad skall vi äta? eller: Vad skall vi dricka? eller: Vad skall vi klä oss med? 32 Efter allt detta söker hedningarna, men er himmelske Fader vet att ni behöver allt detta.

33 Nej, sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också. 34 Gör er alltså inte bekymmer för morgondagen. Den skall själv bära sitt bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar