22 mars 2010

Fjällrapport

IMG_3877Då var man tillbaka till våren igen. Det känns väldigt bra. En vecka i Storlien har gått, en toppenvecka trots ganska dåligt väder. Med plusgrader, snöfall och regn. Tre dagar längdskidåkning började veckan med. Jag som inte åkt på en 11-12 år var nyfiken på om man kunde åka något och blev positivt överraskad. Det var rikigt skoj, trots det tråkiga vädret. Får ta och köpa ett par skidor till nästa vinter. Sedan var vi i backen, jag lånade med mig Sammes bräda och åkte med den, blev sjukt sugen på att åka slalom när jag väl var där men fick bita ihop och fortsätta med snowboarden trots lite tung start. Det gick dock snabbt bättre och sista dagen kändes det väldigt bra, det finfina vädret med strålande solsken gjorde inte saken sämre, plus lite mjuk nysnö över pisten. :)

 IMG_3795IMG_3794 IMG_3799 IMG_3859 IMG_3850 IMG_3858 IMG_3845 Tomás, på matrast under dagstur över fjället.

IMG_3812 IMG_3870 IMG_3872IMG_3900

Nattåget hemåt. Hemma i Lund igen ca 6.15 måndag 22/3 2010. 

1 kommentar:

  1. Underbart Daniel! Njuter av bilderna! Vi får åka nån gång. Häng med min pappa och ett gäng nästa år och var ledare på konfirmations läger i Noge ;)

    SvaraRadera