15 mars 2010

Idag bär det av…

Solen skiner idag med! Underbart, solen gör en glad. Ikväll bär det av till fjällen som sagt. Blir borta en vecka och det är en del av utbildningen och alltså obligatoriskt. Kostar skjortan men det får man väl stå ut med. Blev så väldigt trött plötsligt, kanske man skulle göra något aktivt för att pigga upp sig lite…får se. Som jag skrev igår så ska Totte, Helene och jag till Erikshjälpen och kolla på saker till korridoren. Vi behöver bl.a. ny soffa. Det ska bli kul. Det är roligt att fixa saker,  fräscha upp och renovera och sånt! Det ryktas att vi ska få nya köksluckor också, hoppas det. Sen har vi redan fått en nytt frysskåp och ett kylskåp. Samt nya spisar. Förnyelsens anda går fram på Akuten ;)
Kanske är det det fina vädret som inspirerar en?

Annars har det blivit en del Football Manager 10 på sistone, förhoppningsvis går jag upp i Superettan med Umeå FC. I lördags var det ju allsvensk premiär också och änglarna säkrade tre härliga poäng borta på Fredrikskans! Anders Svensson “tvåan”, Calle och jag satt spikade framför tvn på Akuten, sedan kom syrran och vi fikade. Riktigt gott, mysigt och härligt. Att Kim räddade en straff i början av matchen var ju en dröm, vi skrek som galna :) och att de vinner med hela 0-3 även om spelet inte var en höjdare var guld. Efter matchen spelade vi Portobello road, som Hanna fick av oss syskon i födelsedagspresent. Det var roligt.

Annars rullar livet på. Jag blev så taggad att börja spela tillsammans med Hanna i kyrkan på söndagar, musiken behöver ett litet lyft. Det vill jag jobba för! Hoppas vi kan få med några till som spelar…

Klockan är 13 och här kommer ett tillägg efter att jag varit ute och promenerat i det fina vädret. Bjuder på lite vårkänsla.

IMG_3731

 IMG_3746IMG_3747 IMG_3759 IMG_3760 IMG_3762 IMG_3766 IMG_3767 IMG_3727 IMG_3764

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag vill bara säga att jag läste om dig i Borås tidning och gladdes av det du sade, gott att se ditt mod att vittna om Jesus. Välsignelse över ditt engagemang i stiftsfullmäktige! /Stefan

    SvaraRadera
  2. Tack för din uppmuntran, det är gott att höra.

    SvaraRadera