14 mars 2010

Kaffevagnen med Credo

Jag kom nyss hem från att varit ute och delat ut kaffe, varmchoklad och pratat om Gud, Jesus och kristen tro. Det har varit en god afton, många blev positivt överraskade över att vi delade ut kaffe grattis helt frivilligt på en lördagkväll och undrade varför vi gjorde detta. Det blev en del bra samtal om Bibeln, Gud och diverse. Det var en större öppenhet och intresse än jag väntat mig och även om de flesta var lite påstrukna var det ändå såpass tidigt att de fortfarande var tillräckligt nyktra för att kunna ha givande samtal. Känns gott att få sprida lite ljus och kärlek och hoppas att vi väckt lite tankar och frågor hos människor. Nu ska jag lägga mig vilket ska bli otroligt skönt. God natt.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Du skriver: ” pratat om Gud, Jesus och kristen tro. ”

    [Att skilja åt,]Den historiska personen som det står skrivet om i originalversionen som blev redigerat till ”Matteuseusevangeliet” [not 1] hette Ribi [det var hans titel] Yehoshua. Hans namn redigerades av hellenister till ”Jesus”. Han och hans efterföljare praktiserade direktiven i
    Torah [”Moseböckerna”] och för att följa honom måste man praktisera Torah. [not 2]

    Varken Ribi Yehoshua eller hans efterföljare startade kristendom; och de undervisade att man behöver göra sitt bästa i att praktisera direktiven i Torah för att upprätthålla en relation med Skaparen. När man gör det utskänker Skaparen Sin förlåtelse i Sin nåd. Detta bekräftas i Bibeln – Yekhezeqeil (”Hesekiel”) 18 på hebreiska och många andra verser.

    Noter:
    1: Länk
    2:Påståenden bevisade på Netzarims hemsida -www.netzarim.co.il

    SvaraRadera