16 februari 2010

Fettisdagen

I helgen var jag i Lund och hälsade på, det var roligt att träffa de gamla gubbarna igen. De tre första veckorna häruppe i Broby har passerat med ryslig fart. I alla fall, bastade lite i lördags med Calle, Mulle och Emil. Det var riktigt najs. I söndags var jag på gudstjänst i Larran och sedan åt Hanna och jag middag hos Inna, sedan spelade vi spelet IMG_3551som vi gav Inna i födelesdagspresent. Det var ett roligt spel! Och en väldigt trevlig stund.

I måndags skrev jag lite frågor till min rapport och planerade en aktivitet för fredagens konfa/ug-kväll. Gick en promenad som fick en något oväntad utgång.

Men den berättar jag mer om en annan gång.

Idag är det ju Fettisdagen och vi firade med semlor på personalsamlingen i Osby. Riktigt gott. Sedan bjöds det på en IMG_3550rundvandring i kyrkan, med lite gamla mässhakar och annat. Och ett besök i tornet.
Dagen avslutades med konfirmander. Sedan åkte jag hem till Broby. ´Surfade lite. Åt middag vid 20 med Ira och Christoffer och satt och pratade tills 23.   

Nu ska det bli gott att sova, det är en lång dag imorgon.

IMG_3549

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar