20 februari 2010

Snökaos, tårar, ilska och en missad svensexa

Jag gick upp i ottan för att hinna med bussen som gick till osby vid 8.24. Ute var det massvis med snö som fallit under natten och mer höll på att komma. Bussen var givetvis försenad. Jag hade en knapp marginal på 7 min för att hinna till tåget till Alvesta. Jag hann inte. Så fort bussen stannat och dörren segat sig upp så sprang jag över till andra sidan perongen, men för sent.. en halv minut tidigare och jag skulle troligtvis ha hunnit. Detta blev starten på en låång dag. Jag var förstås i ett sinnestillstånd som du inte vill höra om. Som tur hade jag min trotjänare Ivar med mig, en HP Pavilion dv6189 2006 års modell. och tillsammans tillbringade vi först två timmar på stationen i Osby, sedan en timme i Alvesta. Efter det att en oerhört otrevlig otilmötesgående tågvärd från Öresundstågen tvingade mig att betala 182:- för en resa jag redan betalat för, eftersom jag hade SJ-biljett.. dock hade jag bara koden (Upptäckte inte förrän igårkväll vid 22-tiden att det inte fanns någon Sj-automat i Osby). I ett sinnestillstånd som växlade mellan ilska, melankolia och apati så anlände jag till Alvesta. Jag gick genast och printade ut min biljett. Sedan ringde jag lite samtal hem igen samtidigt som jag gick runt lite i Alvesta. Sedan gick jag tillbaka och fråga personalen i SJ resebutik vad jag skulle göra, och de sa att jag skulle vara tvungen att ta ett tåg som gick 15 50 till jönköping. Då var klockan runt 12 10. Jag gick lite till och gick sedan tillbaka, efter det att Samme hade upptäckt att det fanns ett tåg vid 13.15 till limmared. Jag hann bara visa mig inne i butiken förrän damen jag fått hjälp av kom och langade en ny biljett till mig. Denna med avgångstid 13.15, via borås och sedan framme i Ulricehamn 17. Skönt, jag gick och åt på en lokal “pub” och sedan bar det iväg till Borås vid ca.13.40 eftersom tåget var försenat. Kom till borås vid 15.25, kopplade in min dator och pluggade CSS, webbdesign. Sedan hoppade jag på 100-bussen och där satt Karoline!
Resan till uhamn gick fort och nu sitter jag här. Svensexan som jag missade är i full gång, men de kommer nog och hämtar upp mig när de är klara med Go-carten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar