20 maj 2010

Stiftsfullmätige på Flämslätt

Då sitter jag då i Alingsås och väntar på pendel som ska ta mig till Göteborg, där jag sedan ska vänta på mitt tåg hem till Lund igen. Idag fick jag gå upp vid fem-tiden, vilket tog emot något måste jag säga. hehe. Dagen har väl fortlöpt utan komplikationer, dock är väl inte sådanna här möte särskilt upppiggande eller stimulerande. Mest siffror, budgetar och dyl.

Foto0162

Den här bilden är tagen på pendelhållplatsen i Noresund, en bit utanför Alingsås. Det var otroligt vackert på morgonkvisten! Med dimman som steg över sjön, fåglarna som kvittrade så att det nästan värkte i öronen, och de härliga ljumma dofterna från skog och mark.

Snart så kommer mitt tåg, så det är bäst att jag går ut på perongen. För övrigt så mullrar åskan i bakgrunden.

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det vackert?!! Lustigt att du tog kortet på exakt den stationen. Det var där vi gick av när jag var med i scouterna i min gröna ungdom. Sedan hade vi en dryg vandring framför oss till scoutstugan precis vid sjön. Inte så populärt bland oss bekväma stadsbarn på den tiden heller... Men vackert är det!

    SvaraRadera
  2. Va kul! Alltid kul med lite historia :)

    SvaraRadera