1 maj 2010

Valborgsmässoafton

Foto0113

Jag började dagen med att skriva den sista andakten till bibelläsningsplanen. Det tog sin tid men sedan kom jag loss och var klart vid elva-tiden. Då kom Emil och knacka på, vi hade kommit överrens om att sticka till Stadsparken en sväng.

Det är nämligen tusentals studenter där på valborg. Vi gick inte, till att börja med. Regnet strilade ner så det kändes inte särskilt inspirerande. Men sedan började solen kom fram en stund så vi stack dit ändå. Ja vad ska man säga. Det var väldigt mycket folk, trots det kassa vädret, hade det varit sol hade det verkligen varit smockat. I allafall, Emil och jag var stannade och pratade lite med några från Akuten, sedan strosade vi runt lite. Många hade varit där hela dagen, poängen i det såg varken han eller jag. De flesta satt bara på en filt och ugglade, och drack. Däremot om man skulle ta med sig något att hitta på samtidigt hade det varit en annan sak.

Mätta på intryck :P  gick vi hemåt igen och passade på att stick in till hemköp och handla lite på vägen. Lagade mat och åt, tog det lungt. Vi 18 började sittningen, med lite välkommstdryck utanför kyrkan, David Grunditz höll vårtal och några ordnade upp en kör och sjöng några sånger. Sedan var det sittning, det blev trevligt. Sånger, påhitt, god mat osv. Vid halv elva var det slut, så jag stack upp till Calle och fann Mulle och Emanuel i full färd med att spela Pro Evolution soccer 10. Jag slog mig genast ner, och sedan blev det två matcher mot Calle, varav en jag vann. Spelade otroligt bra i den matchen.

Foto0115

Efter det stack jag ner till bibblan igen, eftersom bandet Liquid ham skulle spel. Jag var rätt trött vid detta laget och kunde inte frambringa tillräckligt med entuiasm för att börja dansa runt med de andra. Jag stod där ett tag, och sedan gick jag och lade mig. Så såg min Valborg 2010 ut.

Foto0114

Tack och hej.

 

Dagens musiktips:

1 kommentar: