4 augusti 2010

Havsbad och bilkörande

Varberg 2010-08-03 11-36-05  Idag..eller igår blir det väl nu, så gick jag upp kvart över fem, ja du hörde rätt, 5.15. När man är ledig! Anledningen, att mamma och pappa skulle till Varberg för att ta färjan till Danmark där de nu befinner sig och cyklar runt. Det skulle nämligen inte hinna med den om de skulle ta buss och tåg. Väl framme och mor och far var hejdåade så körde jag till Jonatan och Gabriella och fick frukost. Gott! Sedan efter att ha läst tidningen, samtalat om diverse ting, kollat in en amazon som låg ute på blocket för typ 70 000 kr, så körde jag vidare till Träslöv där jag gick runt och inspekterade ägorna..eller det som kunde varit ägorna ;) Samt insöp atmosfären, återväckte barndomsminnen, tog det lugnt, promenerade till Höjarör och åt ett och annat blåbär.

Varberg 2010-08-03 11-36-25Efter denna visit begav jag mig sedan ut på stan där jag kollade på lite reakläder men det fanns väldigt litet och inget jag fastnade för. Efter allt detta körde jag ner till havet, fick en fikakorg typ av Gabriellla!! Tack! och sedan lade jag mig i en sanddyna på Kåsa och bara glassade. Störtskönt! Det blåste en del  så man blev inte jättesugen på att bada men precis innan jag åkte hem tog jag ett dopp och det var riktigt skönt. Gav mersmak men då var tiden ute. Kom hem en bit efter tre och då var jag helt groggy så jag lade mig på sängen och sov en timme. Efter det var jag ännu mer groggy men utvilad. Jag drack lite kaffe och piggnade till något. kl 18 var det dags att spela och leda andakten i Vägkyrkan så Sam och jag åkte dit och höll i den. Uffe kom dit och sedan Hattrickade vi lite, spelade Xbox360, käka godis och hade det gött, tills ungefär nyss.

Nu har jag tröttat ut alla läsare med min dag och det är dags att gå och lägga sig.

Tack och hej, på återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar