27 augusti 2010

Malmöfestivalen

Igår satte jag mig på tåget till Malmö för att gå litegrann på Malmöfestivalen. Vädret var utmärkt, klart, inte mycket vind, sol och skönt. Kvällens händelser var först Oscar Linnros, goa låtar dock lät han lite hes och hans sång gick inte riktigt fram alla gånger, utan överröstades av musiken. Men ändå värt att se honom!

Foto0313 

När hans rätt korta konsert var över gick Isabel för att möta upp Katarina och Sara på Stortorget, där Lisa Nilson spelade, tja, inte riktigt min musik kan jag väl lite diplomatiskt säga. Lyckades höra några låtar, men kändes inte riktigt som det fräschaste man hört. :PFoto0314 

Sedan träffade vi på lite Gospelcompanyare och snackade lite, sedan hängde vid ett café och snackade med Katarina och Sara. Foto0315

Sedan gick vi ner och hörde två låtar av Chords, dock inga av de bra låtarna tyvärr.

Foto0316

Men det var tydligen en go konsert fick jag höra efteråt. Istället stod vi rätt långt fram och hörde Salem al Fakir. Som alltid glad och karismatiskt på scen, kanske var lite trött men han var grymt bra ändå, som alltid! Tillskillnad från andra, levererar han verkligen.

  Foto0322 Foto0320 Foto0323

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar