19 november 2010

Igår Skara Stiftsfullmäktige..nu..Vilnius nästa!!!

Ja igår var jag på stiftsfullmäktige för Skara, i Flämslätt. Vi åkte därifrån nöjda och belåtna, vi lämnade de enda motionerna som kom. Ett med ekonomiskt inslag som Allan har bra koll på, och en spännande motion som Egbert snyggt lade fram, om att utreda vad det är som gör att församlingar växer, och vad dessa församlingar har gemensamt. Jag gjorde något jag inte vågat drömma om också, jag kastade mig ut i intet och gick nervös och stapplande fram och talade inför de andra 70 ledamöterna för att Credo skulle få en bit av Svenska Kyrkans ungas bidrag i budgeten. Jag tror inte jag gjort någon sämre presentation tidigare, hehe, det känns så i alla fall. :P Förslaget gick naturligtvis inte igenom. Alltså talade 3 av 4 ordinarie ledamöter av Frimodig kyrka igår, mycket gott :)

Idag bär det av till Litauen och Vilnius med grabbgänget! Härligt att komma iväg och se nått nytt :)

Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar