28 november 2010

Skånetrafiken :)

Mitt i snökaos och förseningar och säkert en hel del irritation bland invånarna kommer här en liten berättelse från en nöjd kund. Jag var och laddade på mitt månadskort och upptäckte till min förvåning att Skånetrafiken sänkt priset till malmö från 550kr till 485 kr för studenter. Det ska de ha en stor varm eloge för! Jag gick (eller cyklade rättar sagt, eller skrivit…) därifrån med ett litet leende på läpparna ;) Man kan tycka att t.ex. Värsttrafik kunde blicka söder ut och ta efter detta goda exempel, när man t.ex. har skräckpriser mellan Uricehamn – Jönköping för en 70-80kr när man kan åka samma sträcka i Skåne för tja, Samuel åkte t.ex. här om månaden för ynka 46 kr eller vad det var från Glimåkra – Lund.

Nog med eknomiska spörsmål, tycker det har varit allt för stort fokus på det i min blogg det senaste.  Det viktigaste denna söndag är ju trots allt att vår Herre Jesus Kristus rider in som Konung och frälsare och han vill rida in i ditt och mitt hjärta och vara konung där. Fantastiskt! Jesus for President eller King kanske ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar