19 april 2011

Helgen som gick..

Foto0004Helgen som gick tillbringade jag i Varberg. Jag kom till Varberg vid tiotiden med tåget från Lund. Då bjöd Hanna mig och Gabriella på fika hemma hos sig. Väldigt trevligt och bra. Sedan gick vi tre ut på stan och strosade. Torget, gallerian och till sist bokhandeln där Hanna och jag köpte varsin bok. Jag har gått ett tag och tänkt att jag skulle vilja läsa Robinson Crusoe. I affären fanns en ny upplaga i ett väldigt praktiskt format och dessutom väldigt tilltalande för ögat. Det blev ett köp. Sedan intog Hanna och jag middag, och efter det kollapsade vi i soffan med varsin god bok. Väldigt avslappnande och skönt. Sedan begav vi oss iväg till Jonatan och Gabriellas för fika. Efter fikat drog Jonte, Gabriella och jag till Götet för att se Galenskaparna och After Shaves Hagmans konditori. Den var bra, kanske främst efter pausen. Men kanske inte riktigt i samma klass som t.ex. Stinsen Brinner..mm, den hade jag velat se live!

I söndags firades det underbar palmsöndagsgudstjänst i Apelvikshöjd. Mycket uppmuntrande. På eftermiddagen åkte jag med Jonatan som köpte en Amazon i Eksjö. Dagarna som hittils gått att ägnats åt diverse planering och solande. Härligt med så fint väder! 20 C är heelt okej!

Foto0003

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar