29 april 2011

Somnar in som 19 men vaknar som 75

I natt sover jag min sista natt i rum 19 på korridoren Akuten, det har varit två fina år och det är med viss vemod jag lämnar mitt rum. Jag minns alla gånger Mulle dykt in och legat på min säng medan jag surfat eller vice versa, de otaliga filmkvällarna med Glass och en Falk eller Wallander. Vårens första grillning med häng här utanför mitt fönster. Jag minns soffköp med korridoren, årets första dopp i havet. Jag ser med tacksamhet tillbaka på en god period i mitt liv men riktar nu blicken inte framåt, utan uppåt. Mot Gökboet, två våningar upp där jag numera ska ha min boning. Jag ser med förväntan på denna nya era, som det också blir utbildningsmässigt då jag är klar fritidsledare den 10 juni.

Här ett nästan tomt A19:

IMG_6632

Mitt nya rum, A75:

IMG_6631

1 kommentar:

  1. Låter härligt Danne! Du verkar ha haft en god tid i ditt rum. Mycket kul att du nu är en äkta gökboit!

    SvaraRadera