11 april 2011

Vänner, sol & fotboll vad mer kan man begära?

En fantastisk helg har passerat. Alla goda ting är tre, så ock de tre grabbar som besökte oss lundabor under helgen. Det började med att Bengan kom på fredagseftermiddagen/kvällen, det blev lite Lur, ett underhållande kortspel. Efter försenade tåg etc. så anlände till slut också Håkan och Uffe. Klockan var halv ett på natten och förtärandet av varma mackor i full gång.

Lördag

IMG_6557Det är dags att dra iväg till Malmö, det är ju Heleneholmsloppet! En 21 km lång bana.

IMG_6560. IMG_6565Av flera stycken tilltänkta startande var det bara två av vårt gäng som kunde ställa upp. Detta på grund av diverse skador, förkylningar och andra bortförklaringar. De stolta löparna hette Anders Bengtsson och Håkan Sjögren (som sprang för Pizzasalladland! ;) )

IMG_6566kopia

Vi andra som inte deltog i loppet stod så klart för personlig stöd i forma av hejapårop och vår blotta närvaro. Under tiden som de två löparna voro ute och löpte passade vi på att dricka kaffe, äta en kaka, och leka tidningsleken.  Vi bytte namn på varandra för att göra det svårare (jag hette till exempel Calle) och förvirringen stod inte långt bort att finna. Otroligt roligt. Vi intog en måltid på Gyllene måsen och drog sedan till målet för att möta löparna.

IMG_6578IMG_6580

Efter loppet drog vi hemåt till Lund igen. Jag var rätt trött, så jag lade mig på sängen och sov en timme. Sedan blev det att sitta i solen utanför mitt fönster ut mot gatan. Uffe, Håkan och Mange som åkte kollektivt stannade så klart till på Glasskulturen och intog varsin glass, solen till ära.

Efter att suttit ute i solen några timmar bestämde vi oss för att grilla. IMG_6586IMG_6588IMG_6589

Det blev riktigt najs, med go musik sprängande ur stereon på mitt rum, en fotboll och goa gubbar. Kan det blir bättre? Vi spelade lite intensiva minuter två mot två fotboll på den lilla gräsplätten som finns ut mot gatan. Men senare räckte inte detta så vi ägde sönder gatan skulle man kunna säga, då vi slog lite pass ute på vägen. Klockan var då en åtta kanske så det gjorde inte så mycket, det brukar inte vara så mycket trafik där heller ska tilläggas. Dessutom kör bilarna relativt sakta och vi aktade oss så klart när de kom och var övrigt mycket försiktiga. Förutom Mulle möjligtvis som slog 20 meter höga bollar någongång. Vi avslutade kvällen med lite kortspel, häng och sedan filmen the Terminal, inne på mitt rum.

IMG_6592

Söndag

IMG_6597

Efter att ha varit på gudstjänst här på Stiftelsen så satte vi oss återigen i solen och njöt. Riktigt härligt. 

IMG_6598IMG_6602

Söndagmiddagen fick bli lite mat från Meriten, intill-liggande Sibylla. Sommarvibbarna går inte att ta miste på. Vid tre-tiden drog vi iväg till Helsingborg för att se Helsingborg ta emot Elfsborg. Med tre elfsborgare i gänget var det bara att hänga med. Men det var trevligt att se fotboll i härligt väder. Dock var kvalitéten inte superbländande men ändå roligt.

IMG_6605

IMG_6608

Noteras bör göras att det inte är den svenska flaggan på fotbollsplan som sig bör utan en skånsk!

IMG_6606

Helgen blev alltså en liten Skåne-weekend för våra gäster skulle man kunna säga, då de besökte både Lund, Malmö och Helsingborg under en mycket kort tid.  Jag tackar för en fantastiskt trevlig och rolig helg tillsammans!

Nu har en ny vecka börjat, sista veckan på min uppsats. Även om jag känner mig ganska klar så finns det antagligen mycket man kan jobba på, dock finns inte direkt motivationen där.

Nu ska jag ut och sätta mig i solen och läsa, bäst att passa på ty det ryktas om att det ska bli regn imorgon. Adjöss.

5 kommentarer:

  1. 2,1 km. Måste ha varit världens kortaste halvmaraton =). Får från min sida skicka ett djupt tackar tackar för den gångna helgen som löpte förbi! / Såkan Hjögren

    SvaraRadera
  2. hehe, ja det får man då säga :) På återseende
    /Haniel Denning

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa din blogg Danne och även kul att få en liten redogörelse för vad vi har gjort. Det var en fin helg. Tänkte knappt på det, men som du skrev hann vi med att besöka Skånes tre största städer. Inte illa. /Sagnus Mvensson

    SvaraRadera
  4. Fantastisk helg grabbar! Som jag sa i söndags det är en sådan helg man tänker på när man pressar sig upp en iskall november tisdag 0600 på morgonen!

    / MAttias L

    SvaraRadera
  5. föregående skribenter har sammanfattat de hela mycket bra och komplett=)
    Själv brottas man med de tråkiga erfarenheterna i slutet av helgen...
    Men bara att tänka på allt skoj och gött vi gjorde då blir försvinner allt negativt=)
    Precis vad man behövde; miljöombyte med goda vänners sällskap:D
    Mer grabb-helger får de bli!
    TACK!
    // Uffe

    SvaraRadera