18 juli 2011

Förrådsrensning

Idag har varit en, “rensa i förrådet dag”. Jag tror mina fötter ska domna bort snart, ty jag har hållit på hela dagen. Först nu slutade jag förgått, annars har det rullat på, endast för stopp av införsel av olika form av föda och dryck. Ett tag kändes det som det stod stilla, trots flera timmars slit. Men äntligen kan man skörda resultaten av sin möda, och nere i gillestugan står nu pappas teologiska litteratur samlad snyggt och fint i samma hylla. Lådorna i förrådet är borta, och det är till och med plats över i bokhyllorna! Det är som Jesu brödunder ungefär, ty det fanns inte plats för dem i härbärget innan..böckerna… Nu ska vi nog se en film och avnjuta kanske en kopp kaffe eller två till något tilltugg.. hoppas jag. Är lite sugen på att återuppta min läsning av 1984 (George Orwell) som är min sommarbok. Börjar komma in i den mer och mer nu. Vi höres.

p.s nämde inte att i garaget står några säckar med bråte som ska bort eller skänkas, känns inte fel det heller. d.s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar