16 juli 2011

OOaas

Idag har jag varit i Kungsbacka med mamma och pappa, på Oasmötet. Vi kom till Festhögmässan vid 10, den varade inklusive torgmötet till kl. 14.20! Alltså över fyra timmar! Det var visserligen lite promenad inräknad i detta, men magen kurrade rejäält vid det laget. Redan vid elvatiden sa jag till min vän Magnus, som en annan kompis brukar säga “I’m starving like a wolf”..En timme senare, återkom jag med denna information. Ni kan då tänka er att min energi låg på minus när detta torgmöte var över. Som en person som behöver mat, var tredje eller var fjärde timme var detta naturligtvis ingen höjdare, så maten var mycket välkommen. Efter detta begav vi oss till en badplats några kilometer utanför Kba, gott, sedan åkte vi hemåt efter att införskaffat oss varsin kaffe och glass. Gott. Se det var mycket gott. Gudstjänsten ja, den kom lite i skymundan här, den var bra, fast det var mycket sånger jag inte hade hört innan och hungern gjorde ju sitt så, men det var ändå helt okej. Nu har vi ätit kvällsmat framför Jane Austens (eller Janne Åsten som jag väljer att kalla personen) Emma. Solen skiner, imorn ska det bli regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar