27 juli 2011

Fotolappsfynd och skyltar

Foto0060Helgen som for gick åt till flytt av Hannas ägodelar från Lund till Varberg. Lördagen ägnades åt detta och det gick bra. Söndagen blev det gudstjänst och lite häng hos Hanna och sedan åkte Mamma, pappa och Samuel hem och jag tog tåget till Kungsbacka, där jag träffade LG. LG eller Tobias som han heter bor på samma Lajn som jag, och är nästan min granne på korridoren. Han, Mange och jag skulle tillbringa några dagar tillsammans på västkusten. Söndagen firades av med chips och dipp till Mange och mins klassiska film “Sova med fienden”. En film som vi alltid ser när jag kommer på besök hos honom. Lördagen tillbringades en del på Gekås, Ullared. Jag inhandlade diverse småsaker mest, bästa fyndet var fotoklisterlappar för 8 kr /paket! Ordinare pris 30 kr. Vi intog elva kaffe på deras nýa våning. Vi åt middag på rasta i Ullared och sedan drog vi vidare mot Varberg.

 Foto0063Inte nog med inköp av saker så gav denna Ullaredsresa mig numret jag samlat på ett tag, 006. Alltså siffror på registreringsskyltar. Vi fick fika hos Hanna, mycket trevligt! Sedan drog vi en runda runt Varbergs fästning och sedan åkte vi tillbaka till Ölmevalla. Vi tittade på den senaste Bond-filmen. Tisdagen tillbringades på Liseberg och en till kompis från korridoren anslöt. Det var dock väldigt mycket folk där, så det blev inte så mycket åka. Var inte direkt på Lisebergshumör men det blev en rätt go dag ändå.

Idag har varit en härlig sommardag och den har tillbringats med beachvolley och bad på förmiddagen, lite datorspel på eftermiddagen, minigolf på kvällen och avslutats med korvgrillning. En kanondag.

 

 

Foto0064

Friskis och svettis sett från Fästningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar