15 juli 2011

KU-utflykt till Kungsbacka

Vad gött det är att vara ledig! Jag har kunnat sova ut idag efter gårdagens utflykt till Kungsbacka och Credos/Ungdomsoas Sommarläger med Sommar-KU. Det blev en god resa trots det konstanta ösregnet, vi som hade planerat in bad på programmet.. Men inte hindrade regnet ungdomarna från att vilja bada, nej nej nästa hela bussen som jag körde trotsade regnet och hoppade i plurret, inklusive jag själv. Efter att sprungit barfota på en grusväg en mycket längre bit än vi tänkte, något som innebar inte fullt så stor njutning som senare doppet skulle visa sig ge, kom vi fram till stranden. Den andra bilen avstod dock från denna del av vår resa, de stod nog och tittade på eller nåt. Efter doppet på Särö, drog vi in till Kungsbacka där vi intog vår medhavda matsäck i bilarna, och med värmen på full gas. Vi lekte en lek och så där, sen gick vi in på köpcentret litegrann tills vi gick till möteslokalen, som låg runt hörnet. Efter ett gott möte, gick vi sedan till McDonalds och förtärde diverse hamburgare och dyl. Så långt allt väl, men när vi slutligen ska lämna platsen för att bege oss hemåt så lyckades ego köra in i en lyktstolpe som stod alldeles för nära parkeringsfickan, inte nog med det. Det var en skylt en bit upp som bilen fastnade under. Vi löste det till slut, men bilen tog tyvärr lite skada. Vi får se hur det går med den. Nu ska jag äta något, fixa lite och ikväll blir det liten konsert/musikandakt i kyrkan av Samuel, Jonathan Klasson och mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar