22 januari 2010

Bowling for Sweden...

Idag var sista dagen i skolan innan sex veckors praktik. Det var en soft dag, lite Powepoint-presentationer, en film om Israel/Palestina. Sedan slutade vi vid 12. Följde med Jeffrey in till Malmö, där vi kollade på 25årspresent till en polare till mig, hittade något nästan med en gång. Men surt nog så fungerade inte mitt kort längre, eftersom det blivit avmagnetiserat och jag beställt ett nytt..Min kursare Jeff hade inte tillräckligt med pengar heller så det blev till att strunt i inköpet tills vidare. Sedan intogs en god middag, Kyckling Wok, ifrån en av Entrés många restauranter. Tjöta lite, sen blev det dags att gå till bowlingen. Jeff hade bokat banan två timmar, lite ovant eftersom jag bara brukar köra en timme. Det blev en tuff fajt, jag vann båda de första serierna, 99 och 96 poäng. Men sedan vann Jeff den tredje med typ 122 mot 112 eller nåt. En av serierna var sjukt jämn, Jeff inledde med att sätta typ fyra spärrar i raken..men jag lyckades nästan vinna den ändå..genom att jag satte två strikes på extra kastet. Jeff vann tillslut. Något trött satte jag mig sedan på bussen hem till Lund igen. Hemma vid halv fem, lade jag mig nästan omedelbart på sängen och sov en 40-50 min. Hur skönt som helst!! Sedan blev det käka och se på Handbollen. En bra och spännande match. Tyvärr så saknar Sverige kyla och rutin!
Sverige hade vunnit matchen annars. Frustrerande. Man förväntar sig att de ska vara lika bra som Bengan boys, men det är för höga krav nu..Men kanske om några år igen, vi kan få se en ny storhetstid......

Snart ska Sperran, Mulle och jag basta sedan blir det den nästsista Falk-filmen. Det snackades om att Calle kanske bjuder på kladdkaka, låter underbart tycker jag! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar