31 januari 2010

Konfahelg

I helgen var jag på konfaläger tillsammans med David, och Knisslinge och Hanaskogs konfirmander, på Åhus missionsgård. Vi lämnade Broby fredag eftermiddag, steg av bussen i Knisslinge där vi steg på nästa buss, fylld med konfirmander och Unga pilgrimer. Det blev ett kanonläger trots att jag inte kände någon av ledarna eller ungdomarna, förutom David. Man hade inte så stor koll alltid, men om man bara strunta i det och slappna av så var det rätt skönt. Hänga med, hänga med ungdomarna osv. På lördag förmiddag hade David och jag hand om Ung pilgrim, d.v.s. ungdomsgruppen i församlingen. David hade först ett pass om Guds kärlek, sedan snackade jag lite om hur vi kan visa Guds kärlek till våra medmänniskor. Efter detta så ledde David en övning som gick ut på att man skulle med kroppen visa personer som blundade och bara tog emot, olika känslor, t.ex. frid, kärlek, trygghet e.t.c.

På kvällen hade Ung pilgrim hand om andakten, de gjorde bl.a. lighthouse-dramat, starkt! efter 30 min var den obligatoriska andakten slut och de som ville fick stanna kvar. Massor ställde sig upp och gick omedelbart till delen som var avskilt för bön i olika former, personlig förbön, tända ljus, klotterplank, skriva lappar. Jag tror många ungdomar blev berörda den här kvällen och fick möta Gud. Andakten höll på i nästan tre timmar. Det rådde sådan frihet och frid där inne. Underbart.

Idag var det gudstjänst i Hanaskog. Konfirmanderna medverkade på några draman som var grymma, det fanns riktiga begåvningar bland dem. Blev en grymt bra gudstjänst. Kom tillbaka till Broby runt tjugo över två. Käkade snabbt sen kolla jag Facebook och sedan sov jag två timmar. De andra i kommuniteten och Emma och Linda lagade Crepe, kalas:) Sedan blev det lite Uno och tillsist filmen Bilar. Bra film.

Nu, God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar