26 januari 2010

…dag två av fyrtiotvå…

IMG_3431Dagen började med att jag gick upp runt halv åtta och åt frukost med Christoffer och Irya. Sedan gick vi över till församlingshemmet där det var morgonbön och personalmöte vid kl 9. Runt kvart över tio var det genomgång av en ny kopiator som tog ca. 40 min. Efter detta var det Huddelmöte i Prästgården (Vad det känns bra att säga prästgården, det väcker varma känslor), det betydde fika, samt att Dan Sarkar talade lite om hur man lägger upp en predikan. Intressant. Vi bad lite kort och sedan for David Cellinder, Linda och jag till Osby.  Träffade kyrkoherden som påpekade mitt efternamn, trodde nästan jag skulle få höra att han kände mina föräldrar men han påpekade att det var ett ovanligt efternamn, vilket det ovanligt nog inte är så många som gör. I alla fall, vi åt middag sedan gick vi husesyn i de olika husen och kyrkan, därefter promenerade vi bort i skenet av solen som strålade och kylan som gnagde mot kinderna, till en av högstadieskolorna. Kollade in det lite, sedan gick vi och handlade. IMG_3422 Tillbaka i Församlingsexpeditionen så planerade vi morgondagens konfirmandlektion, det gick bra. Tycker om att planera saker, det är roligt och kändes bra att äntligen göra det jag är där för att göra. Åkte tillbaka till Broby, och hemma där igen runt halv fyra. Tjugo i fem sen åkte vi till en dam som hade bjudit in kommuniteten på middag, och för att be i hennes och hennes mans nya bönerum. Kom nyss hem, har nu spelat lite piano och skrivit i 10årsdagboken.

IMG_3455 Nu är jag helt slut…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar