8 april 2010

Loppisdag

Efter en ganska trist och menlös dag i skolan kom jag hem till mitt rum. Ute var det varmt och skönt, solen tittade fram bakom molnen, fåglarna kvittrade och jag fick en första dos av någon blomma som doftade. Jag var dock väldigt trött, av en anledning jag inte kan komma på. Surfade lite, sedan satte jag på musik och lade mig och sov en stund. Ofattbart skönt. Vid fyra stegade Gustaf, Stina, Helene och jag iväg till Erikshjälpen för att titta på en ny soffa till vårt TV-rum här på Akuten. Det fanns inget. Men vi hittade en ny lampa och en ny duk som vi köpte. Nu återstår det dock att skruva upp lampan..Det såg ut att kunna bli probelmatiskt, vi får nog fråga vår vaktmästare Bo-Göran om hjälp. Nu har jag ätit kvällsmat och strax ska jag gå till mässan. Hade velat spela lite piano och sax men det har inte hunnits med. Får bli imorgon istället. Då slutar jag halv elva! och här i Lund dessutom.

 

Dagens musiktips:

Tycker den här texten är så stark. Det finns så många utsatta, svaga och behövande. Vi måste gå ut till dem. Tänker på alla barn och ungdomar som lever på gatan i många länder till exempel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar