3 april 2010

Solig Påskafton

Foto0068

Det har gått ett tag sedan jag skrev senast, vilket mestadels beror på att jag haft påsklov och inte orkat skriva något samt att det inte hänt särskilt mycket att skriva om. Det som hänt är i varje fall:
- Sjungit Jesus i Gloria-mässan i Ulricehamns kyrka
- Varit hemma med Samme och Hanna och slappat.
- Övat lite Saxofon
- Spelat Pilatus en dag, i en Påskvandring
- Träffat Skara Stiftspedagog
- Varit på kvällsmöte på Tre dagar i Huskvarna

Det är Påskafton och ute skiner en stor gul värmande sol upp vår förut så frusna värld. Moster Inna är här på besök och även farmor har varit här, men hon åkte för ett tag sedan. Det har varit en trevlig dag med solande på verandan, kaka och kaffeintag i stor mängd, Påskmiddag och slappande.

Ikväll sikt ar jag på att fira påsknattsmässa i Tranemo, det ser jag framemot, fint att kunna suga på påskens budskap lite extra sådär.  Snart får man skrika ut KRISTUS ÄR UPPSTÅNDEN!! Något som för mina tankar tillbaka till när man var en 15 år så där och efter att fira påskdagsgudstjänst skriker ut dessa ord på ett visserligen någorlunda tomt McDonalds på Avenyn i Göteborg. Härligt :)

Nåväl, Ungdomens glada oskyldiga lekar.. :)

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar