22 april 2010

Stresss…

Varför skriva nu egentligen, jag känner mig stressad över att jag inte skrivit fem stycken andakter till en bibelläsningsplan, som ska vara klara nästa vecka. Sedan är jag stressad över att jag inte skrivit en andakt till konfalägret som är nu i helgen.. Så varför egentligen skriva här när jag borde skriva på något annat.. Samtidigt har jag en tvätt på G i källaren så måste jag springa iväg igen snart. Störigt.

Den här veckan har i varje fall varit lite märklig. För det första har jag lagt mig alldeles för sent nästan varje kväll. Anledningen till detta är att vi fem grabbar på Akuten har börjat spela strategispelet Civilization 4 över nätverk. Vädligt roligt, men det slukar tiden. En stunden är hon 23 och sen när man kollar igen så kan hon vara 01.30, så var det igår nämligen. Men jag har klarat mig hyfsat ändå, p.g.a av att vi haft sovmorgon nån dag och att jag lyckats försova mig nån dag med. Idag var dock bara att stiga upp den tidiga tiden, fast jag gick upp halv åtta istället för sju som jag brukar. Fick kasta i mig frukosten. Det andra konstiga med den här veckan har varit att schemat har brutits från sitt normala, pga att tvåorna har uppatsseminarier som vi tvingats lyssna till, några stycken i all fall. Sedan har vi fått sluta tidigt med, som idag. Riktigt gött. Idag gjorde jag pannkakor när jag kom hem, riktigt gott, tack Ville för tipset! Under tiden snackade jag lite med Tim (Vår engelske korridorsmedlem) och som är med och spelar civ4. Sedan lade jag mig och sov från halv tre till fyra. Hade egentligen bara tänkt sova till kvart över tre, men jag stängde av alarmet och somnade om.

Så kan det vara. I tisdags var det debatt i AF-borgen mellan Mats Selande och en kille från Unga humanister över ömnet finns moral. nåt sånt. intressant, men ovidkommande för mig.

Efteråt följde jag med Isabelle och Katarina och fikade på stan. Trevligt.

Veckans highlights hittills är helt klart: Första Civ4-kvällen i måndags då vi spelade från 20.30 till 02.30.
Sedan är det också Fikat på stan i tisdags.

Nu måste jag hämta den där tvätten och sedan försöka knåpa ihop någonting utifrån Mark 9:30-37

Klart slut.

2 kommentarer:

  1. Låter underbart! Minns för många år sen när jag lanade med polare, då var det spel som Civilazation(orginalet), Lords of the realm, Unreal Tournament, Quake, Warcraft II, Age of Empires I och II, Red Alert, KKND m.fl., hahahaha.

    SvaraRadera
  2. Haha gött :) Lords of the realm har jag spelat mycket som yngre, har inte träffat många som gjort det, kul!

    SvaraRadera