7 april 2010

Solen inspirerar…

 

Vad skönt att sitta i ett rum som badar i solsken och skriva musik. Ja musiken har jag redan skrivit vid ett tidigare tillfälle, likaså det mesta av texten, men idag har jag skrivit i alla fall en ny vers och lite till. Vad tillfredställande det är när man till sist har fått på prent det man faktiskt ville förmedla! Då spelar det inte roll att det tar tid, det får ta den tid det krävs. Jag måste säga att jag är helnöjd med den här nya låten, jag blir glad när jag spelar den. Det är möjligt att du som läser detta aldrig får höra den, men det är också möjligt att jag spelar in den och lägger upp på min myspace. Vi får se.

På tal om musik, så sitter jag och funderar på om idéen med lite konserter i sommar med Samuel och Jonathan vore möjligt. Det vore riktigt kul att få lira tillsammans, och få spela upp lite av vårt eget material. Lite svårt dock, när vi lever på så skilda håll, kanske kan bli något i Augusti? Ja, vi får se helt enkelt.

 

Dagens musiktips:

Två goa gamla låtar med bra texter från Kristna rocklegenderna Petra.

Never say die (1981)

och

Why should the father bother? (1979)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar