25 mars 2011

Det är vår när…

..man äter sin första glass från Glasskulturen och njuter av solen på Stortorget!

IMG_6517

Igår var det som upplagt för en glass i solen, igen. Därför drog vi, ett gäng från Stiftelsen till Stortorget och inhandlade varsin fantastisk glass. Dock tyckte jag deras utbud i år var mediokert, alldeles för mycket sorbet-glass! Vilket resulterade i tja, ett ganska uselt val. Efter att jag känt trycket i ryggen av en utsvulten och nafsande kö, det faktum att jag var den sista i vårt gäng att bestämma sig och glassförsäljarinnans uppmaning att göra min beställning så handlade jag helt tanklöst i min panikartade förvirrade beslutsångest. Resultatet, ja det blev en orange-rosa sorbetglass med den påstådda smaken Kaktus-Lime. Tja, ni hör ju själva hur det låter..

På tok för sött, sliskigt och illasmakande.

Faktumet att min sista utväg, att fråga försäljarinnan om hennes favorit, inte var till någon som helst hjälp (då jag redan valt hennes sort) tvingade in mig i detta hörn av ångest. Jag tar inget som helst ansvar för mitt handlade, utan skyller helt och hållet på rådande omständigheter, samt glassförsäljarinnans uteblivande varningar för denna nästan radioaktiva “glass”. Man kan alltså efter detta resonemang sluta sig till att glassförsäljarinnans bristande medkänsla över en medmänniska i beslutsångest ledde till detta felsteg. Allt är alltså när det kommer till kritan helt och hållet hennes fel.

IMG_6518IMG_6519

Nej, men skämt å sido, glass nummer 1, Toblerone var i alla fall en riktig höjdare!
Och sällskapet och stunden otroligt trevlig!

IMG_6524

Imorgon berättar jag om dagens händelse, nämligen Våffeldagen! Missa inte det ; )

På återseende!

3 kommentarer:

  1. Ah, det låter fantastiskt mr Akuten! Man anar ju att glass är ett av dina paradområden du du lägger mer än halva inlägget på att förklara att det INTE var ditt fel att du valde en mindre goda glassorter.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Där träffade du huvudet på spiken Mange!
    Glass är favoriten framför annat!

    SvaraRadera
  3. Varför är du anonym, du anonyme?!

    SvaraRadera