11 mars 2011

tankar..

Det är fredag. Fantastiskt. Sedan att solen letat sig fram efter storm och skyfall är ju inte helt fel det heller. Jag har nog börjat komma i fas igen, Sperran drog med mig till gymmet i måndags och sen var vi där igår också. Ikväll blir det innebandy, det blir kul! Nu börjar allvaret känns det som, examensarbetet i fem veckor, känner mig redan stressad. Min handledare är borta i fjällen hela första veckan med så det känns lite nervöst. Men allt ska nog gå bra till sist.

Jag kan meddela att jag just nu håller på att läsa fyra böcker samtidigt. En av dem läser jag visserligen inte själv utan i bönegruppen, så den räknas knappt. Men i alla fall. Boken När spelet är slut ska allt tillbaka i lådan, av John Ortberg har jag hållit på med hur länge som helst. Men det är skönt att det inte är bråttom, man kan läsa lite, smälta det och gå vidare. Tror jag tog upp den här för ett tag sedan. Den andra jag läser är Stengrunden av Bo Giertz och slutligen den senaste tillskottet är en bok om det kontroversiella ämnet könsroller, utifrån ett kristet och bibliskt perspektiv. Jämlika och olika, manlig och kvinnligt i kyrka och familj heter den, skriven av Michael Harper. Mycket intressant läsning som skapar mycket tankar och frågor, samt utmanar ens tankar och föreställningar.

Tack och hej.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Manligt och kvinnligt ja! Den boken har jag läst, säger pappa. Den står här uppe i bokhyllan och den har viktiga aspekter som inte alltid kommer fram.

    SvaraRadera