22 mars 2011

Springtime for spring, Vårtid för run

IMG_6503

Wow, vilken dag! Termometern står på hela 13 grader i luften och strålande solsken, kan det bli bättre en studentvardag i mars? Antagligen inte. Mange, Calle och jag intog en god kopp kaffe och god GB gräddglass i den värmande vårsolen. Fantastiskt. Senare kom Lanhede förbi och anslöt till solnjutningen. Annars idag har jag inte hunnit med så där otroligt mycket på min uppsats, har i varje fall skrivit lite och kommit igång med metodbeskrivningen. Snart ska jag bege mig iväg till Malmö för saxlektion. Tja, det blir kul, men jag kan inte säga att jag är överväldigad av entusiasm över att spendera tre timmar på detta när vädret är som det är. Men det är som det är.

IMG_6509

I helgen var jag hemma i Ulricehamn för att sjunga med Gospel Company, det var kalas. Väldigt roligt att sjunga på hemmaplan. Efteråt blev det toppentrevligt häng med bl.a. den gode Håkan och Uffe.  Vi avrundade med en mycket spännande match på NHL 11 på Håkans PS3 och 50” TV. Efter att ligga under med 1-3 med fem minuter kvar av sista perioden lyckades vi reducera och senare med 30 sek kvar kvittera. Samt vinna på förlängningen.

I söndags gjorde jag några intervjuer till mitt arbete och igår åkte jag med mamma och pappa till Göteborg. Vi hälsade på farmor och åt middag där. Det var trevligt. Sedan satte jag mig på tåget till Lund.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Du har härliga rubriker, verkligen!
    Roligt att du var hemma!
    Kram mor

    SvaraRadera