19 februari 2011

Den lördagen jag önskade…

Idag vaknade jag lite innan nio och åt lite frukost innan jag drog iväg till gymmet. Solen strålade och jag blev inspirerad och sugen på att fika med någon, så kontaktade den gode Calle som nappade direkt. Det blev en mycket angenäm och trevlig stund, i ett sällskapsrum badande i solljus. Efter denna höjdpunkt lyssnade jag lite en lovsångsskiva på mitt rum, samt spånade på en idé inför sommarens jobb, sommar-skoj på nabben. Lagade mat, och drog senare för att hämta en t-shirt hos lagledaren. Vi fick tröjorna i samband med att vi vann vår serie i inomhusfotboll-korpen. Blev inbjuden på lite te och satt och snackade lite grann. Mycket trevligt. Efter att jag kom hem övade jag lite på saxofonen och nu är jag här.

Det har varit en perfekt lördag, goda möten med personer växlat med lite egen tid med sig själv och med Gud, samt solsken! Nu är kvällen här och tja, det kan nog mycket väl bli lite Fifa 11 hos Calle.

Ibland går dagarna utan att man direkt gjort något vettigt, och ibland kommer sådana här dagar. Skönt när de kommer. Fånga dagen : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar