4 februari 2011

Settlers of Catan!

Nyss lämnade mina tre gäster i form av Hanna, Mange och Emil mitt rum under gott humör. Vi har nämligen haft spelkväll och spelat Settlers of Catan. Ett mycket underhållande spel och stämning var mycket god, trevlig och härlig spelet igenom. Mangan och Emil var nya inför spelet men visade ändå en mycket god kämparglöd. Tack för denna härliga afton!

Tidigare idag har jag också spelat innebandy, vi var dock bara fem man så det blev inte riktigt så gött som det kan vara, men ändå helt okej. Strax ska jag bege mig upp till Gökboet och hjälpa Mange förbereda för Jons ankomst. Det blir varma mackor med grabbarna.

Här kommer ett lästips för alla er som är intresserad av kyrkans angelägenheter, och då framförallt Göteborgs stift.

http://www.staffangrenstedt.se/files/missonsformad-biskop-7-punkter-infoer-provvalet-i-gbg.pdf

Biskopskandidaten som låter nästan för bra för att vara sann, jag hoppas innerligt att han blir vald. Jag menar, att ha mission inom Sverige och utomlands som punkt nummer 1 kan knappast ses som något vanligt eller något som någon verkar vilja prioritera. Gott då om vi kan få en biskop som faktiskt vill detta!

Citat från hans inledning:

Mission är en del av Guds väsen. Det var därför han ”sände” (missio) sin son Jesus Kristus till oss. En kristen kyrka är därför per definition ”missionell”, dvs. missionsformad. Kyrkan formas av och avspeglar något av den treenige Gudens väsen, som är en jublande, innerlig och livgivande gemenskap. En gemenskap som vill nå andra med Goda Nyheter. Som ett utflöde av denna gemenskap firar vi gudstjänst, undervisar, samt utövar diakoni och mission.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar