7 februari 2011

Växjö, Gospel och ännu mer Settlers..

Igår var jag iväg med Gospel Company i Växjö för att ge en konsert i konserthuset tillsammans med en storkör på 180 personer. Lämnade mitt hem vid 8.10, efter fem timmars sömn. Kom för tidigt till busshållplatsen, fick vänta typ en halvtimme. Skönt att sätta sig på den varma bussen och slumra lite då!

Vi anlände till Växjö runt halv tolv, vi sjöng upp och övade koreografi, sedan bjöds vi på middag i Bowlinghallen. Curry-Kyckling med ris, riktigt gott! Konserten gick fint, dock med några missar personligen. Det var riktigt bra ljud och ljus där, massa olika ljusmaskiner, rökmaskiner, samt att vi hade varsin mick. Blev ju dock inte det där utbytet med publiken/församlingen som man får annars för man såg ju inte dem.

Väl hemma i Lund, runt 23-tiden tog jag min cykel och trampade på till NNF och hälsade på Hanna och Kristina, och Mange var även där. Det blev en riktigt trevlig avslutning på dagen, helgen och Hannas födelsedag (som jag ju missat det mesta av). Vi kollade på Solsidan, drack te, åt macka och åt glass.

image Idag har jag haft lektionsfritt för att istället skriva på förberedande papper till examensarbetet. Det har varit skönt att kunna sova ut lite, skriva lite, laga mat, skriva lite till och så där. Nu ikväll har Mange, Katarina och jag spelat Settlers av Catan, uppe på Gökboet. Katarina vann. image

 

 

 

Trött. Kanske skulle lägga sig tidigt, dock känns den tanken inte överdrivet lockande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar